Punta Cardon

Het was niet alleen in de jungle gaan regenen maar ook in Punta Cardon braken de hemelpoorten overvloedig open.

Dit veroorzaakte grote onrust en resulteerde in een druk en levendig telefoon verkeer tussen de diverse ouders.

Uiteindelijk werd besloten tot een vergadering in het clubhuis van Club Miramar.

Er waren mannen die direct in de auto wilden springen om vol gas naar Siburua  te rijden, maar dat plan werd uiteindelijk afgeketst. Eerst maar eens afwachten of wij alsnog niet op eigen kracht terug zouden komen. Volgens planning zouden wij in de loop van die middag terug komen, dus wie weet was er niets aan de hand.

Maar toen het eind van de middag was geworden en wij nog steeds niet kwamen opdagen werd er besloten om een hulp expeditie op poten te zetten. Het had geen zin om dat die zelfde avond nog te doen , want rijden in het stikke donker over natte onverlichte wegen met kuilen in het weg oppervlak, was een suicide mission.

De volgende ochtend vlak voor zonsopkomst zou er worden vertrokken.

Nu nog de vraag wie zou er gaan rijden. Er werd besloten dat de hulp expeditie uit 4 auto’s zou bestaan.

Tom Stoop bood zich direct als eerste vrijwilliger aan en in feite was hij ook de meest geschikte man. Hij had net als juf Swart een Jeep en bovendien was hij goed bekend met de jungle. Toch werd hij weggestemt!!

En wel door een aantal van de aanwezige vrouwen. En waarom??  Pure jaloezie!

Dat behoeft enige duidelijkheid.

Tom Stoop was getrouwd met een ex KLM stewardess.

wp4aadf5a4.jpg

Stewardess (niet Mies Stoop)

Dat was nog uit de tijd dat stewardessen werden aangenomen op hun uiterlijk. Schoonheid was de hoofd vereiste om als stewardess te worden aangenomen en een schoonheid was Mies zeker.

Even een tussendoortje, ruim 20 jaar later kwam ik als stuurmansleerling a/b van de tanker Arca in Punta Cardon laden en bij toeval kwam ik daar Tom Stoop tegen.

Ik was gids voor een aantal mede leerlingen van de Arca en ik zou hun onze oude woonwijk van Punta Cardon laten zien. In het begin ging het prima maar op een gegeven moment was ik hopeloos verdwaald en wist absoluut niet waar we waren. Op dat moment stopte er een auto en iemand vroeg in het engels of wij verdwaald waren en een lift wilden hebben naar de tankerjetty.

Verder

wp5533b116.gif